در فرندفید و شبکه‌های اجتماعی محافظه‌کار باشید!

آیا در فرندفید و شبکه‌های اجتماعی دیگر بی‌محابا لینک ارسال می‌کنید، لایک می‌زنید و مطلب منتشر می‌کنید؟ هر جای دنیا که باشید که این کار می‌تواند، عواقبی برای شما در پی داشته باشد!

طبق بررسی‌های که اخیرا انجام شده است، دست‌کم یک پنجم مدیران استخدام شرکت‌ها از اطلاعاتی که به وسیله جستجو در شبکه‌های اجتماعی به دست می‌آورند، برای تصمیم‌گیری استفاده می‌کنند.

اخیرا سایت CareerBuilder.com پژوهش جالبی انجام داده است، در این پژوهش ۳۱۶۹ نفر از مسئولان استخدام شرکت‌ها پرسش‌نامه‌ای را پر کردند، با بررسی این پرسش‌نامه‌ها معلوم شد که ۲۲ درصد آنها برای بررسی ویژگی‌های متقاضیان استخدام، پروفایل آنها را در مای‌اسپیس و فیس‌بوک، بررسی می‌کنند. در تحقیق مشابهی که دو سال پیش انجام شده بود، این عدد، تنها ۱۱ درصد بود.

بر اساس نتایج این تحقیق، ۳۴ درصد مسئولان استخدام، متقاضیان کار را صرفا به خاطر چیزهایی که در پروفایل آنها می‌بینند، رد می‌کنند! ۹ درصد آنها هم قصد دارند در آینده چنین کاری کنند.

حتما از خودتان می‌پرسید که مگر در پروفایل‌های کاربران چه چیزهایی پیدا می‌شود؟!

Tinypic

پاسخ:

– در پروفایل ۴۱ درصد متقاضیان کار، اشاره شده است که سیگاری هستند یا الکل می‌نوشند.
– ۴۰ درصدشان عکس‌ها و اطلاعات حساسیت‌برانگیز منتشر می‌کنند.
– ۲۹ درصد آنها حتی در محیط مجازی هم مهارت‌های ارتباطی پایین دارند.
– ۲۸ درصدشان در مورد رؤسای سابق بدگویی می‌کنند.

– از اطلاعات به دست آمده از پروفایل‌ها، مشخص می‌شود که ۲۷ درصد متقاضیان کار در مورد مهارت‌های شغلی‌شان دروغ می‌گویند.
– ۲۲ درصد آنها ابراز نظرهای نژادپرستانه یا حاوی توهین‌های جنسیتی و مذهبی منتشر می‌کنند.
– ۲۲ درصد آنها از نام‌های کاربری نامناسب استفاده می‌کنند.

– ۲۱ درصد آنها به نحوی مرتبط به اعمال غیرقانونی هستند.
– ۱۹ درصد آنها اطلاعات محرمانه شرکت قبلی را منتشر می‌کنند.

بنابراین پیداست که مسئولان استخدام به طرز افزاینده‌ای، نگران نوشته‌ها، عکس‌ها و ویدئوهایی هستند که جویندگان جوان کار در مورد آنها منتشر خواهند کرد، آنها همچنین از اعتیاد آنها واهمه دارند.

اما همیشه فعالیت‌های آنلاین اشخاص در شبکه‌های اجتماعی باعث دردسرش نمی‌شوند، چرا که با بررسی این شبکه‌های و با دیدن نیمه پر لیوان، می‌توان پی به ویژگی‌های مثبت متقاضیان کار هم برد. با بررسی پروفایل‌های کاربران می‌توان افراد دارای ویژگی‌های مثبتی مانند مهارت‌های ارتباطی، ذهنیت خلاق، علایق مثبت و آنهایی را که بیشترین تطابق با کار مورد نظر را دارند، پیدا کرد.

عاقلانه است که در شبکه‌های اجتماعی مطالبی را که نمی‌خواهید همگان از مطلع شوند، فقط به صورت خصوصی برای دوستان خودتان قابل مشاهده کنید.

منبع: Dailly Tech

  1. بیان دیدگاه

بیان دیدگاه