در انگلیس مردم بیشتر از اینترنت اکسپلورر، گوگل کروم را جستجو می‌کنند

بخش آماری سایت Hitwise به طور هفتگی آماری را مبتنی بر جستجوی کلمات مختلف توسط کاربران انگلیسی روی موتورهای جتسجو منتشر می‌کند. آمار منتشر شده توسط این سایت در دو هفته پیش مربوط به میزان جستجوی نام “گوگل کروم” و کلاً مرورگر گوگل در میان مردم انگلستان بوده است. این آمار نشان می‌دهد که با توجه به اینکه گوگل تبلیغات گسترده‌ای را روی وب و رسانه‌های ارتباط جمعی برای مرورگر خود فراهم نکرده است ولی نام این مرورگر به سرعت در حال پخش شدن در میان فضای اینترنت و در نتیجه در میان مردم است.

Hitwise در آخرین بررسی خود در این زمینه به این نتیجه رسیده است که کاربران انگلیسی، مرورگر گوگل را کم کم به نام درست خود یعنی Google Chrome می‌شناسند و این شناخت باعث شده است که میزان جستجوی نام این مرورگر در میان موتورهای جستجو هرچه بیشتر از قبل شود، البته نام‌هایی همچون “google browser” و “chrome” هم در میان نام‌های جستجو شده وجود دارند.

UK_Internet_searches_for_google_chrome_following_advertising_media_campaign_2009_2008_chart

میزان جستجوی نام گوگل کروم در ماه‌های اخیر رشد صعودی داشته است و اکنون بعد از نام‌های “firefox” و “mozilla firefox” در مکان سوم قرار گرفته است، این در حالی است که گوگل تازه و بعد از رسیدن مرورگر خود به نسخه ۳ (یا به عبارتی ۴) تبلیغات در این زمینه را شروع کرده است. هم اکنون ویدئوهای مختلفی در مورد قابلیت‌های مرورگر گوگل کروم در سایت یوتیوب و در کانال گوگل کروم وجود دارد که مسلماً نقش موثری در افزایش کاربران این مرورگر خواهد داشت، ویدئوهای تولید شده بسیار زیبا و ساده و بسیار خوش‌ساخت هستند و تمام امکانات گوگل کروم را به زیبایی هرچه تمام‌تر به رخ دیگر مرورگرها می‌کشند. ما نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم ویدئوهای مذکور را مشاهده کنید، اکثر این تبلیغات ۳۰ ثانیه بیشتر طول ندارند و می‌توانید آن‌ها را با اینترنت کم سرعت هم مشاهده کنید.

UK_Internet_searches_for_web_browsers_mozilla_firefox_google_chrome_microsoft_internet_explorer_8_chart_2009

Hitwise از نمودار تولید شده این نتیجه را ذکر کرده است که اکنون نام مرورگر گوگل کروم بیشتر از نام یکی از رقبای خود یعنی “اینترنت اکسپلورر” در میان انگلیسی‌ها جستجو می‌شود و این به این معنا است که گوگل هدف خود را به خوبی انتخاب کرده است و در راه پیشرفت برای برتری یافتن بر مرورگر مایکرسافت در حال حرکت است. در زمان انتشار گوگل کروم بسیاری از سایت‌های خبری در زمینه وب ۲ و اینترنت هدف اصلی گوگل کروم را اینترنت اکسپلورر می‌دانستند که البته با توجه به کمیک استریپ ارائه شده توسط گوگل این موضوع محتمل‌تر شد.

پریانا:

البته میزان جستجوی نام یک مرورگر در میان موتورهای جستجو پارامتر مناسبی برای میزان محبوبیت یک مرورگر میان مرورگرهای دیگر است ولی موضوع اینترنت اکسپلورر همانطور که قبلاً نیز بحث کرده‌ایم از این موضوعات مستثنا است. عده‌ای از کابران خانگی اینترنت اکسپلورر حتی مفهوم مروگر را به درستی نمی‌دانند بنابراین تصور دیگری از یک مرورگر اینترنتی دیگر ندارند. میزان جستجوی عبارت اینترنت اکسپلورر در این میان واقعاً نکته جالبی است، اینکه چرا کاربران ویندوز نام اینترنت اکسپلورر را جستجو می‌کنند واقعاً موضوع گنگی است؟ گوگل چند وقت پیش با ساختن ویدئویی مفهوم مرورگر را برای کاربران آماتور توضیح داد و آن‌ها را با قابلیت‌ها و انواع مرورگرها تا حدی آشنا کرد تا هم بدانند که گزینه‌های دیگر نیز برای انتخاب وجود دارد و هم اینکه گوگل کروم را به واسطه تاکید گوگل بر آیکون و نام آن در این ویدئو جستجو و استفاده کنند. با توجه به نکات بیان شده در مورد جستجوی نام مرورگر مایکروسافت پارامتر میزان جستجو به نظر پارامتر مناسبی برای برتری دادن یا نشان دادن رشد برتری یابی مرورگر گوگل کروم بر مرورگر اینترنت اکسپلورر نیست.

Advertisements
  1. بیان دیدگاه

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: