حواشی مرگ مایکل جکسون در وب

michael200.jpg

مایکل جکسون تا مدتها لقب پادشاه پاپ را با خود داشت و ششمین آلبوم منتشر شده از او به نام Thriller که در سال 1982 منتشر شد، پرفروش ترین آلبوم تمام تاریخ موسیقی است
همانطور که حتماً در خبرها شنیدید، مایکل جکسون، متولد سال 1958، خواننده، ترانه سرا، بازیگر، نویسنده آمریکایی در روز 25 ژوئن سال 2009 در سن 50 سالگی بر اثر ایست قلبی در لس آنجلس درگذشت.

مرگ او زمانی اتفاق افتاد که مایکل بعد از 12 سال قصد بازگشت به روی صحنه و اجرای زنده را داشت و تور طولانی مدت او که قرار بود از 13 جولای 2009 تا 6 مارس 2010 انجام شود، بیش از یک میلیون بلیت فروخته بود. تور متشکل از 50 اجرا و به نام This Is It بود که قرار بود از آرنای لندن آغاز به کار کند.

مایکل جکسون تا مدتها لقب پادشاه پاپ را با خود داشت و ششمین آلبوم منتشر شده از او به نام Thriller که در سال 1982 منتشر شد، پرفروش ترین آلبوم تمام تاریخ موسیقی است. گفته می شود که تریلر از زمان انتشار تا کنون بین 60 تا 65 میلیون نسخه فروش داشته است. تریلر موقعیت مایکل را به یکی از برجسته ترین ستارگان پاپ اواخر قرن 20 تغییر داد و مرزهای نژادی سیاه پوستان را در آن زمان شکست.

و اما در اولین دقایق اعلام خبر مرگ مایکل جکسون، موج انفجاری از جستجوها برای یافتن خبرهای بیشتر گوگل را دچار اشکالات جدی کرد، طبق گفته بلاگ گوگل، میلیونها تن از مردم همزمان در گوگل شروع به جستجو کردند بطوری که بخش گوگل نیوز، دچار این اشتباه شد که این هجوم ناگهانی، یک حمله اتوماتیک است که توسط روبوت صورت گرفته است.

بطوری که مدت 25 دقیقه، مردمی که به دنبال نتایج مورد نظر بودند، با تعجب به عبارت We’re Sorry از سوی گوگل برخوردند. این عبارت معمولا زمانی نشان داده می شود که احتمال اقدام ویروس های کامپیوتری یا نرم افزارهای جاسوسی باشد.

از سوی دیگر، توییتر که این روزها حتی در وقایع اخیر ایران نیز نقش یک خبرگذاری مردمی را ایفا می کرد، از نظر اجرایی دچار مشکل کندی شد زیر هر دقیقه هزاران پیغام درباره مرگ مایکل جکسون روانه توییتر می شد.

سرویس AOL و AIM نیز به مدت 40 دقیقه از دسترس خارج شدند و یاهو نیز که خبر مایکل را در صفحه اول خود گذاشته بود، تاریخی ترین تعداد کلیک در دوره تاسیس خود را در عرض 10 دقیقه تجربه کرد: 800 هزار کلیک آنهم در 10 دقیقه!

موضوع انتخابات ایران نیز که در این روزها بالاترین جستجو و توجه را در توییتر به خود اختصاص داده بود، با مرگ مایکل به رده های بعدی رفت.

اتفاق جالب دیگری که در فیس بوک افتاد، ایجاد صفحه های با مضمون های عجیب برای کسانی بود که نمی خواستند مرگ او را باور کنند. صفحاتی از قبیل: مایکل نمرده است، آماده یک بازگشت بزرگ باشید. یا مایکل نمرده است، این فقط بخشی از نقشه او برای سورپرایز کردن طرفدارانش در تور آینده اش است!

en.wikipedia.org

Advertisements
  1. بیان دیدگاه

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: